W jaki sposób otrzymać listę plików znajdujących się w folderze na naszym dysku. Możemy teko dokonać na kilka sposobów. Jednak kopiowanie każdej nazwy pojedynczo i wklejanie jej do notatnika może zająć sporo czasu. W systemie Windows możemy do tego celu wykorzystać wiersz poleceń. Najpierw w menu przechodzimy do „uruchom” i wpisujemy polecenie „cmd”.

Po uruchomieniu wiersza poleceń przechodzimy na dysk, na którym znajduje się nasz folder wydając polecenie „d:” potwierdzając „Enterem”. Do wchodzenia do folderu (przyjmijmy, że nazywa się on „Dokumenty„) korzystamy z polecenia „cd Dokumenty” wielkość liter ma znaczenie. Jak już znajdujemy się w naszym folderze możemy wykonać ostatnie polecenie „dir /s>nasza_lista.txt”, gdzie nasza_lista.txt jest nazwą naszego pliku wynikowego. Spis zostanie utworzony na dysku „D” w katalogu „Dokumenty” o nazwie „nasza_lista”.

    TotalCommander również daje nam taką możliwość wystarczy przejść do folderu, w którym chcemy skatalogować pliki. Zaznaczamy pliki, które chcemy dodać do listy. Przechodzimy do zakładki „zaznacz”, a następnie „zapisz wybór do pliku”. Podajemy nazwę pliku wynikowego i potwierdzamy „Enterem”. Podczas dodania folderów do listy na końcu nazwy zostanie dodany slash, czyli ukośnik „/”.

Go to top